Online Marketeer

Wat doet AffiMedia?

AffiMedia is een online marketingbureau gespecialiseerd in performance based

marketing, het voorzien van verkeer, leads en verkopen naar de producten of

diensten van onze adverteerders. Door de stormachtige groei van het bedrijf zijn we

per direct op zoek naar een gretige Online Marketeer.

 

Onze ambitie is om de transitie van affiliate netwerk naar prestatiegericht

marketingbureau te maken. 

 

Waar bestaan mijn taken uit?

● Wekelijks bedenken, uitwerken en uitvoeren van SMS, Native (Outbrain,

Taboola) of Social (TikTok, Facebook) campagnes.

● Aansturen en voeden content creators, zodat je advertenties presteren.

● Strategisch meedenken over de Media buying afdeling met directie en

collega’s.

● Verbeteren en opzetten van marketing funnels.

● Realiseren van omzet targets middels de door jouw beheerde kanalen.

 

Hoe zien je werkzaamheden eruit:

Binnen AffiMedia zal je deel uitmaken van het Media buying team. Het Media buying

team is dagelijks bezig om kwalitatieve conversies te realiseren voor onze afnemers

met de daarvoor beschikbare kanalen zoals: SMS, Native en Social. Dit doen we

middels eigen concepten, maar maken ook gebruik van promotie materialen die door

onze klanten worden aangeleverd. Denk aan pre-landers en landingspagina’s. We

werken voornamelijk voor Engelstalig diensten en producten, daarom zullen de

creatives/advertenties je maakt Engelstalig worden opgeleverd. Zodra je

goedkeuring hebt gehad van de klant, ga je vol focus aan de slag om het rendement

en marge van een conversie te realiseren. Wanneer je dit heb gerealiseerd zorg je

ervoor dat deze constant op peil blijft en dat de caps van onze klanten blijven worden

gevuld. Naast het beheren van de campagnes denk je ook om de twee weken hoe we

de afdeling Media buying kunnen verbeteren met de overige collega’s en directie. Je

rapporteert de voortgang van campagnes aan de account managers die hiermee de

klanten op de hoogte houden. Jouw input is doorslaggevend in het bepalen of iets

wel of geen succes is. Op vrijdag evalueren we wekelijks met het gehele team onder

het genot van een biertje hoe jij succes hebt geboekt op campagnes.

 

Functie-eisen

Voor deze functie is het belangrijk dat je:

● Minimale ervaring met paid advertising

● Goede beheersing van de Engelse taal

● Gemotiveerd bent om te leren over marketing kanalen waar je nog minder

ervaring mee hebt

● Het leuk vind om te duiken in data en analytisch vermogen hebt

● Verantwoordelijkheid durft te nemen over budgetten

● 32 tot 40 uur beschikbaar bent

 

Wat krijg ik hiervoor terug?

● Salaris 24k – 30K per jaar o.b.v. ervaring

● Bonus structuur op kwartaalbasis

● Mogelijkheid om deels thuis te werken

● Reiskostenvergoeding

● Laptop

● Personeelsuitjes (zomer trips, ski trips)

● Kantoor in het gezellige centrum van Oisterwijk (Tilburg)

● Verzorgde lunch

 

● Vrijdagmiddag borrels